2009-08-09

Långa ladan ca 1964




Insänt av Mats Karlsson, Karlskoga:

"Hej Gunnar!

Jag följer ständigt Din intressanta blogg från min utpost i Karlskoga, eftersom jag ju är uppväxt i Färgelanda och har gått på gymnasiet i Uddevalla på sin tid.

Jag kom att tänka på att jag nog hade en bild som visar långa ladan (jämför Ditt inlägg http://uddevallare.blogspot.com/2007/08/lnga-ladan.html.

Min morbror John Helander tog bilden omkring 1964 när han hälsade på sina två bröder som båda campade i Skeppsviken. På denna bild syns södra ändan av långa ladan. När jag hittade denna bild för ett par år sedan förstod jag inte vad det var för byggnad som syntes i bakgrunden, men efter att ha studerat Din blogg lite närmare har jag fått svaret! Stort tack!Hälsn.
Mats Karlsson"
Karlskoga

Ja, det är en fin bild från ett ovanligt håll. Och av den framgår att Långa ladan faktiskt låg lite längre österut än vad jag hade för mig.

Läs tidigare inlägg om Långa ladan här. //

1 kommentar:

  1. Detta borde du läsa o kanske till o me skriva om. Tycker det var en kanon ide av Maria (har med uddevalla att göra)

    http://www.eriksegerstedt.se/2009/07/en-fantastisk-present-roliga.html

    SvaraRadera